Mural Banana Leaves 01

Banana Leaves Indoor Mural
QPA Venue Menteng, Jakarta

Mural Papalago +6288212554703

"QPA is all about people & place: interview the right people at the right place at the right time in the right way. And that’s why QPA has created QPA Venues where consumers & market researchers meet & greet and all feel free to interview & be interviewed and think, create, talk & share All feel equally at home in the relaxed yet professional environment that QPA creates at QPA Venues in Indonesia, Malaysia, Singapore & The Netherlandsqpavenues.com
Lebih dari sekedar lukisan pada dinding. Visi pemilik usaha terhadap metode penelitian yang baik menjadikan mural ini berbeda. Filosofi dan integritas perusahaan yang bergerak di bidang penelitian dengan konten lokal diterjemahkan ke dalam lukisan daun pisang sebagai unsur estetika dinding ruang kerja.

Pemilik usaha yang memiliki kantor di Indonesia, Malaysia, Singapore dan Belanda ini memberikan konsep dan gambaran awal mengenai mural yang diinginkan. Kemudian beliau memberi kebebasan untuk berkreasi dengan komposisi daun pisang tersebut.

Berbeda dengan aplikasi wallpaper, aplikasi mural ini juga dapat menjangkau bidang-bidang yang sulit pada dinding. Seperti bagian-bagian yang memiliki lekukan. Mural ini dibuat menggunakan cat tembok interior dengan hasil akhir semi-kilap, sehingga terkesan elegan.

Hal unik yang terjadi saat pengerjaan mural ini adalah anjing peliharaan pemilik rumah ternyata menyukai mural tersebut. Dan anjing tersebut rela berpose pada sesi foto dadakan yang diadakan pada saat serah terima pekerjaan mural.

Berikut adalah beberapa foto mural daun pisang yang kemudian foto tersebut diberi kutipan dari filosofi perusahaan sehingga mural daun pisang ini memiliki nilai lebih lagi.

good research start with commitment, an open attitude and a warm and friendly smile
"Good research starts with commitment, an open attitude
and a warm and friendly smile."
Kutipan visi pertama "Good research starts with commitment, an open attitude and a warm and friendly smile"

good research revolves around good respondents
"Good research revolves around good respondents,
real people who fulfill the recruiting criteria and who have been
made to feel at ease enough to express their emotions and
feelings openly and honestly, whether in home or on site."
Kutipan visi kedua "Good research revolves around good respondents, real people who fulfill the recruiting criteria and who have been made to feel at ease enough to express their emotions and feelings openly and honestly, whether in home or on site."
good research requires good logistic support and people with local knowledge
"Good research requires good logistics support and people
with local knowledge who speak the respondent's language."
Kutipan visi ketiga "Good research requires good logistic support and people with local knowledge who speak the respondent's language."
mural papalago team with client, owner of qpa
Mural delivered. Cheers !
Lebih lanjut mengenai QPA dapat di lihat disini.

Contact Papalago :
Mural Papalago +6288212554703
mobile / WA : +62 8158859198
email : papasilago@gmail.com

LinkGrand.com

Comments